kärlek och rädlsa..

- De flesta som känner mej vet hur mycket jag ofta tänker . Jag kan sitta och prata och bara avbrytas för att jag måste tänka igenom en sak , eller kan jag sitta och fundera i timmar över en grejj som jag har sagt & tänka om jag verkligen sagt det rätta . eller kan jag få en fråga , och ge svaret dagen efter , eftersom jag måste tänka igenom vad jag ska svara för att det ska bli rätt .

Idag har min stora fundering varit Kärlek . Jag blir förvirrad utav Kärlek , verkligen förvirrad .. Så nu tänkte jag skriva ner lite utav det jag funderat över ..
.. Det skulle räcka med en omfamning , en kyss eller en kram . Att bara ha någon vid sin sida att kunna berätta allting för . Någon som kan pussa bort allt det som gör ont , bara på några sekunder . Det skulle kunna räcka med en enda blick full utavKärlek .
Eller två läppar som formar ord utav Kärlek . Ord över huvud taget , ord som gör att man ler mer och mer tills man blir helt knäsvag och inte kan stå upp längre . Kärlek . Bara ordet Kärlek gör mig förvirrad , jag blir illamående , pirrig & lycklig . Jag kan inte förstå att ett enda ord - Kärlek - kan omfatta ett så stort område .

Som sagt , förvirrande .
Jag blir fundersam över ordet . Vad innebär ordet Kärlek egentligen ? Är det bara ett påhit som folk lär sig att leva efter ? Eller en livstid man har försökt markera med ett så simpelt ord ? Kärlek .. Så många meningar och känslor på sex bokstäver , hur kan det ens räcka ?

Nu för tiden mår jag rättså bra . Eller jag tror att jag gör det iallafall . Ångesten har nästintill försvunnit , och jag tror att det beror mycket på sällskapet jag har under dagarna .
Jag vill aldrig vara ensam , jag hatar att vara ensam . Det är en stor anledning till mina sömnproblem . Är jag ensam så kan jag inte sova . Eller iallafall , jag sover jävligt dåligt .
När jag ska sova ensam måste jag alltid kolla så att garderobsdörren är stängd , för jag är livrädd att någon ska vara där inne . Jag har flera gånger drömt om att någon hänger sig där inne . Sen måste jag kolla under sängen så att där inte ligger någon där under , någon som mitt i natten kommer hugga mig i ryggen med en kniv . Hahah . Fatta att jag är femton, snart sexton & jag beter mig sådär . haha .Pinsamt egentligen .
Som person är jag jävligt rädd utav mej . Jag är faktiskt rädd för det mesta . Rädd för att vara ensam , rädd för att jag inte ska funka med nya människor ,.
Jag är höjdrädd . Jag vet inte om jag är rädd för att falla eller för att slå i marken .
Jag är mörkrädd . Jag är rädd för att gå ensam ute när det är sent . Rädd för att gå nära skogen , rädd för mitt eget rum , och vad som kan gömma sig i mörket utan att jag vet om det .
Antagligen är jag nog mest rädd för att inte veta , eller ja , rädd för att inte veta i förväg vad som kommer hända .
Sen är jag även rädd för att få känslor för en person .
Men min största rädsla här i livet är nog Kärlek . Kärlek och allting som den kommer med . För att bli sårad , då det har hänt så många gånger för mig tidigare & det blir bara svårare för varje gång . Kärlek är en risk i sig . Man sätter sig själv där ute , man öppnar upp sig själv utan att veta ifall man har en vägg att luta sig emot . Rädd för att saker inte ska vara det som man trodde att det skulle vara .

Men nu har jag hamnat här . Jag har fått känslor för en person . Där är verkligen känslor inblandade . Annars hade jag aldrig fått dedär känslorna utav saknad som jag får hela tiden . Jag skulle inte bli sådär glad utav att se honom , eller att höra hans röst . Bara jag tänker på honom blir jag lycklig . Jag blir lycklig utav att få ett litet sms utav honom , eller att se honom logga in på msn .
Men jag blir rädd - tänk om allting går åt helvete ? Tänk om han inte vill att jag ska känna som jag gör ? Tänk om allting går rakt åt helvete ?
Tänk så stora tankar jag haft bara idag .
Detta är bara endel utav mina tankar .
Sen kommer det ju fler tankar här på .
Uschja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0